Prodej lodě NONOAH

Milí námořníci,

z osobních důvodů jsme se rozhodli zahájit prodej naší lodě Motomar 44 Aft Cabin „Nonoah“.

 

Loď je v současné době na severu Norska, na Lofotech, kde má trvalé místo v přístavu v Laukvik a průběžně plní nasmlouvaný  plavební program v celém severním Norsku.

Je uzpůsobena zejména k několika typům užívání:

  • lyžování z lodě (Ski & Sail) – březen a duben na Lofotech
  • letní turistika, kajaky, šnorchlování, potápění, turistika v horách – červen-srpen Lofoty
  • pozorování velryb a šnorchlování – listopad a prosinec, popř. leden – Finmark (Skjervoy, Alta…)
  • potápěčské safari na vraky – Lofoty, Vestfjord a Hardangerfjord resp. oblast Bergenu
  • dálkové plavby s vysokou mírou nezávislosti na břehovém zázemí

Loď je prodávána z plného komerčního provozu s výbavou a provedením s vysokým standardem arktického provozu, s možností převzetí i obchodních aktiv a infrastruktury. Provoz v této oblasti je celoroční: březen-duben Ski&Sail, květen potápění (vraky), červen-srpen letní turistika, září potápění (vraky), říjen kondiční arktické plavby a přeplavba na velryby, listopad – leden pozorování velryb a šnorchlování s velrybami, (únor servisní měsíc) …

Aby toto vše bezpečně a pohodlně zvládala, disponuje parametry a výbavou:

  • typ: Motomar 44 Aft Cabin – loď je vyrobena italskou loděnicí Motomar v malé sérii civilních nástaveb na trupu pracovních lodí (coast guard, pilot service …). Díky tomu je její základ a plavební vlastnosti mimořádně robustní, stabilní a spolehlivý.
  • standardní plavební rychlost = 6,5 – 7 kn, maximální rychlost dle testu v roce 2018 = 16 kn
  • kajuty a lůžka:
    • salon s kormidelním stanovištěm
    • kuchyně
      • plynový sporák 4 ploténky, zakrytý pracovní deskou
      • elektrický dvouvařič
      • dvě chladničky (116 a 38 litrů), mrazák (40 litrů)
      • dvojdřez, digestoř
      • kávovar, rychlovarná konvice, toastovač
      • kompletní nádobí
    • 3 kajuty / 8 lůžek:
      • záďová: dvojlůžko + výklopné lůžko (plné rozměry), vlastní umývárna se sprchou
      • příďová: dvě oddělená lůžka + výklopné lůžko (plné rozměry),
      • boční: dvě oddělená lůžka.
      • příďová umývárna se sprchou pro příďovou a boční kajutu
    • sklad (2 x 2 m)
  • oblasti plavby a počet osob:
    • oblast II: 8 osob
    • oblast III: 12 osob
  • registrace: MDČR, česká vlajka (aktuální technická prohlídka do r. 2027)
  • rok výroby: 1979
  • rozměry:
    • délka trupu 13,5 m
    • délka celková LOA (vč. palubních jeřábů s tendrem a kotevních instalací) 15,4 m
    • šířka 4,6 m, ponor max 1,65 m
    • výtlak: 18 tun prázdná / 23 tun plná
  • palivové nádrže: 3.000 litrů (4 x 750 litrů, libovolně oddělitelné / propojitelné pro oba motory). Nádrže jsou stojaté s přepážkami, lze je dočerpat do cca 20% zbytkového objemu. Reálný disponibilní objem paliva je tedy cca 2.400 litrů, plavební rádius ve standardních podmínkách cca 860 NM.
  • trup: materiál sklolaminát, dno a boky dvojitý.
  • drenážní systém: 3 samostatná oddělení trupu (2 kolizní přepážky) – záď / středová strojovna / příď.  Celkem 6 bilge pump (3 automatické v jednotlivých sekcích, jedna ručně spouštěná elektrická v příďovém kolizním prostoru pod kotevnou, jedna centrální elektrická s přepínáním sání ze všech 3 sekcí, jedna ruční).
  • motorizace: 2 motory Detroit Diesel, 6 válce o objemu 8 litrů a výkou 425 HP každý. Převodovky jsou hydromechanické, s přímými hřídeli. Motory jsou naftové dvoutakty – výhodou je vysoká spolehlivost, nízké vibrace (6 expanzí za otáčku), nevýhodou vyšší hlučnost.
  • kormidelní systém: řízení hydraulické, dvě paralelní řídicí stanoviště (hlavní stanoviště v salonu a pomocné na flybridge) plus hydraulický autopilot. Dvě kormidla za propelery.
  • kotevní instalace: 2 samostatné systémy
    • 1x kotva 32 kg + 100 metrů (řetěz 10mm)
    • 1x kotva 33 kg + 160 metrů (60 metrů řetězu 10mm + 100 metrů lana 22 mm).
    • ovládání kotev z můstku v salonu i ovladačem u kotev.
  • navigační výbava:
    • 1 x PC se SW Transas/EGDIS se samostatným GPS modulem
    • 1 x PC se SW Max Sea Time Zero se samostatným GPS modulem
    • 1 x ploter Garmin s mapovými podklady severní Evropa po Svalbard se samostatným GPS modulem
    • radar Garmin
    • AIS  Rx/Tx s výstupem do samostatné navigace Open CPN na samostatném monitoru, se samostatným GPS modulem
    • druhý samostatný citlivý AIS přijímač převedný do PC navigace Time Zero
    • samostatný monitor pro navigaci z PC Time Zero umístěný ve skipperské kajutě
    • hloubkoměr 2x
    • Log 2x
    • 3 x ruční VHF, z toho 2x vč. DSC
    • 2 x VHF radiostanice s DSC
    • 1 x HF/MF přijímač
    • EPIRB
    • 2 x osobní AIS beacon
  • dva záchranné ostrůvky pro 6 osob každý.
  • citlivý stereo hydrofon pro příjem podmořských zvuků velryb, výstup do repro soustavy v salonu, do PC pro záznam, do sluchátek
  • topení: naftové, vodní, dva nezávislé paralelní zdroje 12 kW každý, topná tělesa ve všech prostorách a ohřev vody, plus tělesa pod čelními okny pro odmrazování a odmlžování v zimních podmínkách.
  • Pitná voda: nádrž 800 litrů, centrální rozvod (kuchyně, 2 x koupelna, strojovna, paluba), ohřev v kombinovaném bojleru 80l –  230V a z naftového topení.
  • rozvod elektro:
    • 12 V – 4 banky: 440 Ah servisní, 400 Ah startovací, 80 Ah startovací generátoru 6,5 kW, 110Ah navigační přístroje (UPS k servisním)
    • všechna světla LED
    • 230 V – břehová přípojka s volitelným lodním jištěním podle parametrů (jističe) břehu, rozvod 230 V ve všech kajutách
    • generátor 6,5 kW, naftový, zabudovaný ve strojovně
    • generátor 1 kW benzínový kufříkový
    • dobíjení:
      • Victron 50 A, inteligentní, oddělené výstupy na banky
      • 60A manuální zabudovaná nabíječka se 6 volitelnými stupni (původní systém, po instalaci Victron zůstává jako záložní)
  • přídavný člun: laminát s komorami a schránkami 3,2 x 1,4 m, motor Tohatsu 5 HP (vše r.v. 2018) 3+1 osoby (3 dospělí, jedno dítě)
  • 2 x kajak nafukovací, každý 2+1 osoby (2 dospělí, jedno dítě)
  • kompresor (benzinový) pro huštění potápěčských lahví, 6 ks lahví 15 l, 6 x 8 kg olovo (výbava k dispozici od konce roku 2024)

Historie a provoz:

  • loď námi koupena v roce 2018 v Itálii, významně dovybavena a postupně přeplavena do Norska
  • odhad proběhu motohodin v době nákupu dle údaje prodávajícího = 1.800 Mth – nelze s jistotou doložit
  • v našem provozu napluto 8.400 NM za 1.400 Mth
  • reálný odhad provozní doby za celou dobu existence lodě = 5.000 Mth (podle dostupných informací o historii a posouzení technického stavu)
  • rychlost, spotřeba:
    • plavba probíhá celou dobu našeho užívání ve výtlačném režimu při rychlostech 6,5 – 7 kn
    • spotřeba v tomto režimu je v rozmezí 2,6 – 3,0 litru/NM ( 16,8 l / hod při 6 kn a standardních podmínkách)
    • při výtlačné plavbě 7 kn jsou otáčky motoru cca 1.000 ot/min, propelery 1:3,2 = cca 300 ot/min
    • spotřeba při rychlosti překračující maximální trupovou rychlost výtlačné plavby (cca 7 kn) je násobně vyšší, nebyla nikdy testována
    • spotřeba naftového topení v zimním období průměrně 1,2 litru/hodinu pro vytopení celé lodě. Vždy je v provozu pouze jeden zdroj (12 kW) který  pracuje v úsporném režimu na cca 40 % výkonu)

Režim prodeje, cena, termíny:

  • loď je momentálně v plném nasazení ve sjednaném plavebním programu a její provoz bude určitou mírou pokračovat i nadále
  • během této doby je možné přijet loď prohlédnou, udělat zkušební plavbu a případně začít jednat o prodeji
  • jakmile se začne rýsovat dohoda s případným kupcem, zastavíme další obsazování a stanovíme termín možného převzetí. Jelikož naši hosté objednávají plavby ve značném předstihu je třeba počítat s dobou několika měsíců pro ukončení naší činnosti
  • loď bude do ukončení programu pozorování velryb 2024 na severu Norska, potom (pravděpodobně koncem května 2025) zahájíme přeplavbu na jih do Hardangerfjordu. Pokud se do té doby neprodá
  • k lodi je možné předat i značné množství kontaktů a vazeb na možnosti kotvení mimo turistické přístavy a veřejnou infrastrukturu jak v oblasti Lofot a Vesteralen, tak i Skjervoy
  • loď je registrována v norském registru komerčních plavidel pod cizí (ne norskou) vlajkou SDIR a splňuje požadavky na komerční provoz v Norsku. V tomto režimu absolvovala průběžně 3 inspekce (neohlášené, v provozu) a vždy vyhověla. V případě zájmu o další komerční provozování lze předat i tyto vazby a navázat na zavedený systém
  • cena lodě se bude odvíjet od požadovaného rozsahu – od pouhé samostatné lodě až po předání kompletního komerčního projektu. Cena bude upřesněna v červnu 2024, v tuto chvíli předpokládáme základní cenu za loď 1,8 M Kč (vč. DPH, nelze odečíst)

Galerie lodě Motomar 44 Aft „NONOAH“ ZDE

Postřehy z dění na našich plavbách najdete také na Facebooku zde Facebook